Amalan Infomaklumat

Penting Untuk Simpan Doa Ini Bila Ada Kehilangan Barang Yang Kita Mahu Ianya Dikembalikan, Insya Allah

Bismillah..Kecurian barang mungkin sudah biasa sangat di zaman sekarang. Dulu-dulu- Semasa di asrama selalu juga terkena. Hilang selipar sebaik solat berjemaah di surau, hilang kain baju di ampaian and hilang barang-barang peribadi di dorm dianggap asam garam biasa di asrama. Semasa saya menyewa di Kuala Lumpur pun, saya pernah mengalaminya dan paling saya terkilan- Dompet…

Amalan Dunia

Jangan Berfikir Untuk Bersedekah

Dari Abu Hurairah r.a., dari Nabi SAW., sabdanya: ” Ada seorang lelaki berkata, “Aku hendak bersedekah malam ini.” Lalu dia keluar membawa sedekahnya dan disedekahkannya kepada perempuan lacur. Esok pagi orang banyak mempercakapkan bahawa tadi malam ada pelacur yang diberi orang sedekah. Orang itu berujar, “Wahai, Allah! Segala puji bagi-Mu yang telah mentakdirkan sedekahku jatuh…

Amalan

16 Kelebihan Bersujud Ketika Solat

Mungkin ramai di kalangan umat Islam tidak sedar mengenai pelbagai hikmah yang tersembunyi ketika sujud. Pada hal, kita perlu sedar bahawa tiada suatu pun ciptaan dan suruhan Allah s.w.t. yang sia-sia, malahan setiap ciptaan itu mempunyai kelebihan yang selalunya tidak terjangkau akal manusia. Manusia melakukan sujud dalam dua bentuk, iaitu sujud fizikal seperti ketika bersolat…

Keluarga

Allah Lapangkan Pintu Rezeki Bila Tidak Berkira Dengan Adik Beradik

Sebenarnya bila adik beradik bergaduh sebenarnya telah hilang rahmat Allah dalam keluarga tu..sebab tu penting jaga hubungan dengan adik beradik.. Kalau kita tengok ada yg adik beradik kita susah sikit..dan Allah bagi kita rezeki lebih.. Bantulah adik beradik kita..sebaik baik sedekah adalah kepada ahli keluarga yg terdekat..kata nabi saw.. Saya pernah berbual dengan seorang jutawan…

Infomaklumat

Rezeki Akan Lebih Murah Jika Buat 8 Perkara Ini Terlebih Dahulu

Orang kata rezeki lebih murah kalau kita sentiasa ‘memberi’ kepada orang lain. Ya benar memberi itu banyak kelebihannya. Namun adakalanya kita sendiri pun sesak dan kekurangan untuk sentiasa memberi kepada yang memerlukan. Jangan sesakkan fikiran dengan konsep memberi ini. Apa yang anda kena set dalam minda adalah, setiap wang yang kita miliki sebenarnya bukanlah sepenuhnya…

Dunia

“Gaji Saya RM15, Saya Bagi Mak RM10, Saya RM5” Lelaki Kongsi Kisah Berbakti Pada Ibu Hingga Nafas Terakhir

Alangkah beruntung hidup jika masih mempunyai ibu, tidak semua orang bernasib baik seperti kita. Namun, sejauh mana pengorbanan anda untuk ibu tersayang? Agak-agak sudah cukup berbakti atau belum pada mereka? Ingat, hidup ni kalau berbuat baik pada ibu insyaAllah, Allah akan kurniakan keberkatan dalam hidup kita. Seperti perumpamaan yang selalu mengingatkan kita iaitu, “Syurga itu…

Amalan

DOA PEMANIS DAN PENYERI WAJAH

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat. Sahabat yang dirahmati, Doa pemanis dan penyeri wajah ini di kongsikan oleh ustazah Laila. Katnya tak perlu keluarkan duit yang banyak untuk…

Keluarga

Berbuat Baik Kepada Isteri, Rezeki Datang Dari Jalan Yang Tidak Disangka-Sangka

Sedang duduk di bengkel servis kereta yang diguna oleh bidadari saya. Kena ganti absorber. Macam-macam kena ganti. Yerlah dah sampai waktunya. Teruk dah rasanya. Ya Allah, kasihan bidadari dan anak-anak selalu guna kereta ni. Tak bagitahu apa-apa pun. Senyap jer. Begitulah sifat wanita. Selagi boleh tak nak susahkan suami. Semua mereka buat sendiri. Ya Allah..…

Keluarga

10 Sifat Isteri Yang Memurahkan Lagi Rezeki Suami

Ramai yang tidak tahu bahawa sifat isteri sangat berperanan penting dalam membuatkan seseorang suami bertambah rezekinya. Mungkin rezeki itu tidak dapat dilihat dengan mata kasar tetapi boleh dilihat melalui kesihatan yang baik, kehadiran cahaya mata, rumahtangga yang bahagia dan sebagainya. Jadi, bagaimana sifat isteri yang menjadi penambah rezeki kepada suami itu? #1 – Baik Agamanya…